söndag 11 maj 2008

The final tour

Igår gjorde jag vad som troligen blir säsongens sista skatetur. Som vanligt den här tiden på året så är det landkallen Björköstranden som bjuder på skidföre. Vi hade skapligt väder ingen sol men ändå lagom varmt, det blåste lite medvind när vi åkte söderut men efter fikarasten hade det blåst upp lite mer och vi hade rejäl motvind. Jag filmade lite grann med min kompaktkamera och har klippt ihop en liten video. Som man kan se på vågorna är andra delen filmad sedan det blåst upp lite mer.



Det är en häftig upplevelse med öppet vatten på ena sidan och barmark på andra medan man själv åker skidor. Priset man får betala för denna upplevelse är förutom en lerig bil att man får ta av sig skidorna och gå några meter på en handfull ställen.

Jag har alltid min GPS med mej på turer som den här, det är trevligt att kunna sitta hemma och kolla in hur olika turer ser ut. Bilden nedan visar tre åkturer på samma ställe. Den första (rött spår) gjordes för två veckor sedan, den andra (grönt spår) för en vecka sedan och gårdagens tur visas med gult spår.

2 kommentarer:

Anonym sa...

det saknas ett paddelspår ju.. :)

Arne sa...

Det får bli nästa vecka.