lördag 31 maj 2008

Sommaren kommer

Nu är sommaren på väg. Senaste dagarna har det nästan krupit upp till 20 grader mitt på dagen. Så här ser det ut idag den sista maj.
Björkarna har sin allra skiraste ljusgröna lövskrud.


Ett annat sommartecken är att Laponia ligger på plats i Norra hamnen.


För egen del har jag premiäråkt inlines i veckan. Det blev en runda ut till Svartöstan och hem via Malmudden, totalt ca 15 km. Förhoppningen är att det skall bli många fler rundor i sommar.

Idag har jag också plockat ned min kajak från vinter upphängningen. I veckan som kommer skall jag troligen göra en kort tur med en kollega som är sugen att pröva på.

2 kommentarer:

Moa sa...

Jättefina bilder! Det ser härligt ut! Här håller syrenerna på att förbereda sig för att slå ut, det är nog bara några dagar kvar...

Jag gissar att den understa trädbilden är tagen på östermalm, på östra järnvägsesplanaden, men den andra kan jag inte komma på var den är ifrån...

Arne sa...

Tack. Det är nog ett tag kvar för syrenerna här uppe.

Den första bilden är också från Östermalm, närmare bestämt Lulsundsgatan i riktning mot järnvägsövergången. Du kan ana huset med Sax&Maskin i bakgrunden.