söndag 20 juli 2008

Bilen stulen?!

Ikväll körde jag in min bil och lämnade den vid bussstationen. Tanken var att få en liten promenad samt att jag inte skulle behöva vänta uppe tills Moa kommer med bussen från Umeå. Jag låste bilen noga, det brukar jag inte vara speciellt noga med i de flesta fall. Sedan startade jag Tomas Kangers Sjung som en fågel i min iPod och börjar gå mot Östermalm.

Medan jag går på Prästgatan mot järnvägsövergången kommer helt plötsligt MIN BIL och kör om mej, hjärtat far rakt upp i halsgropen. På en bråkdels sekund så ser jag att den har samma otvättade matta färg, samma spoiler på bakluckan, takräcke allt stämmer ...

utom regnummret. Det tar en lång stund innan adrenalinet sjunker undan.

1 kommentar:

Anonym sa...

haha! så osannolikt att det skulle finnas en till... :)