torsdag 17 juli 2008

MC turer

Förra fredagen körde jag en tur upp till Morjärv och Niemisel. Efter en skogsväg utanför Morjärv hittade jag den här vackra vyn.


Jag har bott i Norrbotten i drygt 30 år och första gången jag besökte Storforsen var för tre år sedan när vi hade kundbesök från Tyskland som vi skulle smörja. Den gången åkte jag helikopter från Kallax via Luleå skärgård, älven upp till Boden och sedan över skogen till Storforsen. Mycket häftigt.

I lördags var det andra gången som jag besöker detta storartade ställe, denna gång åker jag dock MC och inte helikopter. Eftersom jag har trevligt sällskap med mej så blir det inte så mycket fotat men några bilder på forsen kan man inte undgå.


På återvägen åker vi på södra sidan av älven från Vidsel till Älvsbyn. En trevlig väg med en hel del vackra vyer över Pite-älven.

Eftersom jag inte riktigt var säker på vägen så kör jag efter min GPS. Efter ett tag så får jag instruktionen att ta "Vänster till Åkermark", rätt så roligt speciellt som det var åker bredvid vägen som vi ska svänga in på. Efter några kilometer kommer vi dock till en liten by med namnet Åkermark, vilket förklarar det hela.

Inga kommentarer: