måndag 22 september 2008

Sjösättning

Jag är nu hemma från en veckas paddling i Turkiet. Jag har tagit massor med bilder som kommer att ta lång tid att sortera och behandla. Som ett första smakprov så skall jag visa hur man sjösätter en fullt lastad kajak från en en meter hög betong kaj. Sedan vi burit ned kakajerna, fyra personer per kajak, till kajkanten så använde Ross, vår guide från Nya Zeeland, en mycket effektiv metod för att sjösätta kajakerna. Även om jag inte skulle använda en så brutal metod på min egen kajak så känns det bra att veta att en plastkajak tål en hel del stryk.



2 kommentarer:

Moa sa...

Oj, det såg onekligen lite brutalt ut... Blir kul att se fler bilder!

Arne sa...

Jo det blev massor med bilder, men det kommer att ta ett tag att gå igenom alla. Tiden räcker inte riktigt till som den brukar numera.