onsdag 2 juni 2010

Matvanor

Efter drygt femtio år så har jag hittat ett sätt att äta som förändrat mitt liv. De mest uppenbara vinsterna är.
Jag har helt blivit av med det sötsug som tidigare regerat mitt liv. Det känns väldigt skönt att kunna passera godishyllan på Kvantum helt utan kamp med en inre demon som bara ska ha godis. Hittade en kul bild illustrerar hur det var när jag handlade mat.


Min mage är numera lugn och harmonisk, tidigare var den ofta orolig, uppkörd och full av gaser. Utan att gå in på detaljer kan jag säga att det är en befrielse att minska toa-besöken från 2-3 ggr per dag till 1 gång per 2-3 dagar.

Jag är mätt, eller snarare, inte hungrig, länge, utan en massa mellanmål och frukter. I stället för att vara tokhungrig före klockan 11 så är jag nu lugn och harmonisk även om lunchen blir försenad en timme eller mer.

Att detta sätt att äta även innebär stora hälsovinster på både kort och lång sikt gör inte det hela sämre.

Inga kommentarer: