torsdag 10 juni 2010

A trip down memory lane

Dagen efter Malins examen var det dags för mej att visa Karin lite grann av mina "hemtrakter". Vi började i Vännäs med att besöka Mammas och Pappas grav.


Därefter fortsatte vi mot Bjurholm och vidare till Örträsk. Självklart ville jag visa stugan som vi hade där. Vi parkerade vid gamla badplatsen och gick den sista biten upp mot stugan, så här idylliskt slingrar sig den gamla vägen upp mot stugan.


Stugan är sig i stort sett lik, så här ser den ut när man närmar sig.


Vi besökte också hembygdsgården, och fick då se denna vackra vy över Örträsksjön.


Hemresan mot Norrfjärden och Luleå passerade bland annat Vindeln, som har en så här imponerande kyrka.


Med en fantastisk interiör.



4 kommentarer:

Martin sa...

i den hembygdsgården har jag vart på bröllopsfest! :) tänkte inte på att det var så vacker utsikt där. men nu ser jag! :)

Arne sa...

Jo det är en fantastisk utsikt. Det är inte så konstigt att Örträsk i bland marknadsför sig som "Vackra Dalen".

Moa sa...

Åh, vilken snygg panoramabild! Det blev verkligen effektfullt... Kul att se en bild av stugan också, det var så länge sen jag var där att jag knappt minns hur det ser ut.

Arne sa...

Tack. Jag har några fler bilder från stugan du kan få se vid tillfälle.