fredag 11 april 2008

Caution: Wet floor

Jag har nu bott på det här hotellet i snart två veckor. Det är helt OK standard men absolut ingen lyx. Rejäl dubbelsäng, den ser bra ut men är stenhård, min DUX säng hemma som jag brukar anse vara rätt så hård är som ett dunbolster i jämförelse. En lite rolig sak i detta hotellrum är att det är glasvägg mellan duschen och resten av rummet, det finns dock en rullgardin att dra ned för den som är pryd.


En anna lite rolig sak är varningsskylten inne i duschen. Jag kan inte låta bli att le lite grann invärtes varje gång jag duschar. Inte ens i USA, varningarnas förlovade hemland, har jag blivit varnad för att det är blött golv i duschen.


Den sista bilden visar tvättstället med sin lilla blomma och genom speglarna lite grann av hur resten av rummet ser ut.


Från matfronten kan jag rapportera att vi även idag lyckades beställa någon sorts tarmar, det det var inge strykande åtgång av dem denna gång heller. Sättet att beställa flera rätter att dela på brukar oftast innebära att det alltid är någon som gillar varje rätt, men så var det inte i detta fall.

3 kommentarer:

Anonym sa...

ni får prata med nån på jobbet som är bra på engelska och be dem skriva en liten lapp som ni kan hålla upp på restaurangerna, typ 'inga tarmar, tack'.. :p

Arne sa...

Inget fusk, lite spänning i livet måste man klara.

Moa sa...

Haha, så kul med skylten i badrummet!