torsdag 10 april 2008

Soluret på Century Avenue

Efter en vecka med långa dagar och mycket jobb så kommer vi idag loss från jobbet redan vid 5-tiden. Vi promenerar längs Century Avenue och passerar det jättestora soluret i rostfritt stål, här visat i en lite annorlunda vinkel.

Sedan tillbringar vi en stund i Shanghai A.P. Xinyang Fashion & Gifts market, i folkmun kallas det kort och gott för "Copy-market". Här kan man köpa allt, överallt försöker försäljarna fånga in oss för att "bara titta-inte köpa". Idag köper jag ingenting men jag skall nog gå dit och köpa lite billiga skjortor osv vid något senare tillfälle. Gillar man att pruta är detta ett eldorado, enligt uppgift bör man betala ca 1/3 av det begärda priset.

Senare passerar vi soluret igen, denna gång i mörker.


Kvällen slutar som vanligt med mycket och god mat. Ikväll blev det den dyraste middagen hittills, ca 120 Kr. Det blev något missförstånd vid beställningen så vi fick in något som förstod var gåstarmar, det såg rikigt gott ut, smakade bra men var hårdtuggat. Det är den första maträtt som vi lämnat i stort sett orörd. Som avsluting blev det en söt masjkaka, mycket smaskigt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

gåstarmar?!?! mycket ska man höra.. :)

Moa sa...

Eeeuwww, gåstarmar!!! Det låter hur äckligt som helst!

Har du fått mitt väsk-mail förresten? Jag skickade en massa bilder och förklaringar :)

Arne sa...

Jo så kan det gå. Vi försökte beställa en kycklingrätt men på raden under fanns den intestines i hot pot så vi gissar att det blev en liten fel tolkning av vår pekning.

Moa, jo jag har fått ditt väsk-mail.