lördag 17 maj 2008

Årets mara

Så var årets Stadsmara avslutad. Allt har gått fantastiskt bra, inga stora missöden, knappt ens några små. När jag kom till tävlingsområdet på morgonen var det mycket lugnt.


Jag har hunnit fota lite grann mellan mina olika plikter, så här såg det ut vid starten på 10 km loppet.


Jag lyckades också fånga en av våra trogna deltagare vid målgången efter 21 km.


Något av de mest spännande som hände under dagen var när jag råkade se att det fanns en löpare som hette Jerry anmäld i en damklass. Det låter i mina öron inte som ett damnamn, men eftersom han var från Finland kan man ju som svensk inte veta säkert. Sedan en av oss lyckats kolla in denna löpare vid varvningen stod det helt klart att han skulle flyttas till herrklass. På det sättet kunde vi besparades ett pinsamt moment vid pristutdelningen.

Inga kommentarer: